> refresh.

refresh.

Posted on Monday, October 12, 2009 | 3 Comments

mukhayyam dah selamat dihabiskan.
masih ingat 5 janji itu?
jom refresh.
  • hormati guru.
  • say no to couple.no couplecouple chipsmore anymore.
  • homat orang yang lebih tua.
  • (special untuk banat) jaga mutiara suaramu.suara wanita bukan aurat,tapi akan dinaiktaraf menjadi aurat,apabila dari suara itu terjemputnya fitnah datang bertamu.
  • (special untuk banat lagi.) labuhkan segala yang dirasakan masih belum cukup labuh.tudung+baju+seluar(er?)+stokin.

bila dilihatkan balik,perjanjiannya macam diulangtayang dari perjanjian lepas mukhayyam form1 2008.kan?kenapa macam tu?sebab tiada perubahan.kenapa tiada perubahan?sebab takde penghayatan oleh kita semua dengan janjijanji itu.macammana boleh tiada penghayatan?sebab tiada kesedaran dalam diri masingmasing untuk melaksanakan janjijanji tersebut+lakukan perubahan.

kata mereka,ayuh,lakukan perubahan dalam diri,supaya perubahan tu membawa kepada perubahan suasana di sekolah.perubahan menjadi 1 yang lebih layak untuk dicontohikutkan.insyaAllah dengan perubahan itu kita dapat mengubah nasib dunia yang semakin teruk dinodai.

apa pun ingat 1 perkara,
"perubahan ke arah kebaikan yang dilakukan secara drastik tidak akan bernilai andai berhentinya di tengah jalan.namun,perubahan yang dilakukan sedikit demi sedikit sambil ditemani si istiqamah+tetap dijalanNYA itulah yang dipandang oleh TUHAN."

[semoga kita diberi kekuatan untuk berubah.dan semoga dianugerahkan olehNYA si istiqamah itu,untuk tetap dijalanNYA.insyaAllah.]

Comments:3

softlinaaa said...

insyaALLAH.

. said...

ini adalah perjanjian kita buat kali kedua.
mari sama2 kita tunaikan kedua dua janji ini bersama!

Unknown said...

aa.amat malang kalau mukhayyam form 3 nanti pun sentuh benda sama.jom sama beringat,jom sama berubah.

Powered by Blogger.